PRENSA
2005 - 2001Próximo >> 
Marturet, with absolute control and confronted with the expected difficulties of a fantastic score, Ginastera's Variaciones Concertantes, conducted the group marvelously leaving plenty of freedom for each and everyone of the soloists. It was a good occasion to prove, once more, the phenomenal ability of Ginastera, but also the conductor's trustworthy and the many talents of the Philharmonic's musicians.
La Nación, Buenos Aires - May 29, 2004

As a recognition to his ability and that of the musicians, the orchestra sounded serene, classical, stable and musical. The second movement, with its caracteristical shifts of schubertian tonality, enjoyed a truly happy reading.
La Nación, Buenos Aires - May 22, 2004

The Berliner Symphoniker played a spicy programme under the direction of their Venezuelan conductor Eduardo Marturet showing a rare capacity to play Elgar's Enigma Variations with great sensitivity, color, vitality and flexibility.
Der Tagespiegel, Berlin - Aug. 27, 2002

Verklärte Nacht by Arnold Schönberg, an extremely inspired score for string orchestra, written before his serial explosion. The interpretation by Marturet and the OSSB stood at the highest level.
El Mundo, Caracas - Jul. 30, 2002

Eduardo Marturet, since years permanent guest conductor of the Berliner Symphoniker, just recorded 3 CDs with the orchestra and will conduct 3 concert programmes on the Latin American tournè. Among them, Brahms' Second Symphony, just performed at Berlin's Philharmonie, shines rich in contrasts.
Berliner Morgenpost, Berlin - Nov. 24, 2001

The Berliner Symphoniker, full of temperament, in their Latin American tournè, with the Venezuelan conductor Eduardo Marturet with his conducting style, with great contrasts, his great gestures, his great podium presence, and, his speeches about friendship among the nations, bewitched the audiences.
Berliner Morgenpost, Berlin - Nov. 18, 2001

Sustained by the strong melodic stream, Brahms' Second Symphony sounded both sensitive and passionate; likewise the wild, ardent and involved interpretation of Beethoven's Seventh by Eduardo Marturet at Caracas' Teresa Carreño Theatre.
Berliner Morgenpost, Berlin - Nov. 1, 2001

IDIOMA
in english

SELECCIONE LA PRENSA POR AÑO

ARTÍCULOS

José Antonio Abreu, maestro de maestros por Eduardo Marturet (21 KB)
Hablar sobre el SISTEMA NACIONAL DE ORQUESTAS Y COROS JUVENILES E INFANTILES DE VENEZUELA significa para mi un gran honor.

Eduardo Marturet, artista miamense e internacional por Daniel Fernandez (52 KB)
"La Miami Symphony Orchestra va a dar una serie de conciertos con un director nuevo."

¡30 años de intensidad! por Federico García (46 KB)
Recientemente el compositor y director de orquesta venezolano Eduardo Marturet fue objeto de un reconocimiento público con motivo de sus treinta años de vida artística. En Caracas lo entrevistamos en exclusiva para Mundo Clásico.

El Reto De La Excelencia (Manual de Supervivencia para el Tercer Milenio) por Eduardo Marturet (150 KB)
 “Debemos siempre recordar que no hemos heredado el planeta de nuestros abuelos sino que nos lo han prestado los hijos de nuestros nietos.”

La Banda Sonora Del Adios por Leonardo Padrón (28 KB)
Siempre me ha gustado pensar que si el alma tuviera un sonido, sería música. Hay algo sobrenatural en la música, hay tanto viento en ella, tanto misterio, y a la vez, tanta humanidad. Aldous Huxley escribió alguna vez que después del silencio, lo que más se acerca a expresar lo inexpresable es la música. Por eso, contar una música es impensable. La palabra es una herramienta seca y angosta para ese fin.  Por eso, me declaro precario para transmitir la trascendencia de la banda sonora que Eduardo Marturet compuso para la película de Diego Rísquez sobre la epopeya de una de las mujeres más emblemáticas del coraje latinoamericano: Manuela Sáenz.

Entrevista de la Revista Horizontes por Emilio Lovera por Federico García (45 KB)
“Tenemos que entender y aceptar que una orquesta latinoamericana nunca va a sonar como una europea. ¡Jamás!”

Eduardo Marturet: próximo invitado de la Filarmónica por Cecilia Scalisi (25 KB)

Cultura y Equilibrio Social por Eduardo Marturet (32 KB)
Para la Cultura, en Venezuela, aprender la habilidad de responder con acierto e inteligencia ante un país con profundas carencias y desequilibrios, que, por encima de todo,nos exige ser comprometidos y auténticos con una realidad social dinámica y en permanente transformación.

Todos los artículos son gratis menos aquellos marcados que requieren completar una planilla.

home | mapa del site | contacto